Sunday, October 11, 2009

Empangan baru .

STADIUM BARU..EMPANGAN PUN BARU..


(terkini)..Betul atau tidak..inilah yang akan dilakukan di ganu kita mengenai pembinaan satu lagi empangan iaitu di hulu ganu kita.Sebelum ni ada doh kat kenyir namun agok-agok macam dok cukup nok tampung tenaga maka satu lagi empangan bakal dibuat di ganu kita.Rasa macam dok caye apa yang di bagitau oleh pihak TNB serta kos yang akan memakan belanje besor sedangkan ekonomi le ni dok berapa baik tapi mat said kohor suke kalu buat satu lagi empangan sebab balok banyok mane boleh tebang.Rase dok susoh nok boleh balok le ni,buat satu projek dapat balok,sekurang ada alasan gok,untung balok banyok jugok pada lok gitu je..

Kalu buat gok empangan kat hulu ganu kita maka kohor takut la pulok orang nok duduk kat kawasan tu bab nya sebelum ni banyok doh hok umno buat semua runtuh belaka,retok dan macam-macam lagi.stadium ganu sampai leni senyap gitu je..pah ceroh nok siasat tapi tadok mende gok.Pah tu masjid kat kemaman di batu putih pun runtuh jugok.Baru je siap dok sampai setahun dan baru rasmi tahun lepas pun runtuh jugok.Dok tau macam mane sang kontraktor ni buat,rase macam nok untung lebih,besi suruh ubuh banyok dia ubuh sikit.Simen pulok banyok campur gan tahi kambing dan tahi lembu,macam mane nok tahan lama,lama-lama dia runtuh .

Ni nok buat empangan pulok.macam dok caye je.agaknya sape yang dapat projek ni memang untung parok,doh la balok dia dapat,taukeh cina pun untung.balok dia sapu,semua bagi kat kroni dia belaka.Mat said memang cerdik tapi dok nampok dia buat.Tnb ni ble ada permohonan dari kerajaan negeri nak buat empangan memang dia suke macam nak buat empangan bakun kat serawak,sekarang apa cerite bakun,senyap tapi balok semua dia sapu.Orang yang tinggal kat bakun dok tau pah mane leni,agoknya kne telan di bakun.

Kalu benarlah empangan nak buat di hulu ganu kita maka lebih baik halang dari buat,takut nanti tengoh orang kampung nok tido dia mari runtuh.Nok rutuh dok royak kita.Orang atas dok peduli tu semua janji dia dapat untung,balok pun dapat,zaman le ni zaman duit.Sudah jadi budaya umno,duit segalanya dalam hidup,nok mati baru tobat..ke gane..Kalu buat jugok kat ganu kita alamak orang kampung kene cari tempat tinggi ke..atas bukit takut empangan pecoh,jawabnya banjir besor pulok kat ganu kita.

Apa salohnya jika buat projek yang berkaitan dengan masalah rakyat.Ramai lagi rakyat ganu kita yang berkahwin masih lagi duk sewa rumah bb tadok tanoh nok buat rumoh,sampai bila nok sewa tapi kerajaan dok tengok ni semua.Bila masa nok mengundi barulah kelam kabut nok pecoh tanah tapi habok pun tarak.Sekarang tadok doh rumah kos rendah yang kerajaan nok buat,semuanya bagi pemaju cina,abih semua rumah jual harga mahal,baik bangunan ke mahupun rumah kedai.

Sekarang kerajaan kena tengok ni semua kalu betoi2 nak sokongan pengundi.kalu terus jugok maka pakatan akan menang dalam pru 13 ni .Leni puak2 umno tegoh buat pitih,ada projek dia sapu janji masyukkk tapi soal undi dia dok g undi pun.Dia buat harta berkarung2 sampai cucu cicit tapi mati baru dia tau,tadok orang nok sanjung dia....

1 comment:

Ketua Polis said...

ini baru rakyat dimamposkan...kroni didahulukan